راهنمای انتخاب و خرید داکت اسپلیت

نکات خرید و انتخاب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع دارای عملکرد دو گانه است که می تواند در تابستان و زمستان هوای مطبوع و دلپذیر برای ساکنان به ارمغان بیاورد . این نوع سیستم تهویه مطبوع به دلیل داشتن مزایای زیاد برای استفاده در واحد های مسکونی و تجاری و اداری و … بسیار متداول  است. مزیت ها و معایب داکت اسپلیت ها قبلا در مقاله مفصل توضیح داده شده است. اما این سوال پیش می آید که در صورت انتخاب سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت به جای کولر گازی و دیگر دستگاه های تهویه مطبوع ، چگونه داکت اسپلیت متناسب با نیاز خود و فضای مورد نظر را انتخاب کنیم ؟ در این مقاله نکات قبل از خرید داکت اسپلیت را شرح می دهیم. توجه به راهنمای خرید داکت اسپلیت و مطالعه آن برای انتخاب درست این محصول بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

نکات اصلی راهنمای انتخاب و خرید داکت اسپلیت

1. انتخاب درست برند ، نوع و ظرفیت داکت اسپلیت

اولین قدم برای خرید داکت اسپلیت ، انتخاب صحیح نوع و ظرفیت داکت اسپلیت و برند آن است . همانطور که قبلا گفته شد ، داکت اسپلیت ها در نوع معمولی و اینوتر در بازار موجود هستند که تفاوت آن ها در میزان انرژی مصرفی است. نوع اینورتر دارای کمپرسور با دور موتور متغیر است که موجب کاهش چشمگیر مصرف برق می شود. هر چند نوع اینورتر قیمت بالاتری از نوع معمولی دارد اما کاهش هزینه های برق مصرفی داکت اسپیلت اینورتر در طول سال های مصرف ، می تواند قیمت بالاتر آن را جبران کند. برای محسابه ظرفیت داکت اسپلیت باید شرایط آب و هوایی شهر ، نوع کاربری ساختمان ، پلان معماری واحد ها و طبقات ساختمان ، ارتفاع سقف ، تعداد پنجره ها و درب های باز و بسته ، عایق کاری دیوار ، سقف و کف ، تعداد افراد در حال گذر و ثابت و … توجه کرد و این بهترین راه برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت ارسال پلان معماری و طبقات ساختمان به کارشناسان مایسا است تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانند میزان ظرفیت مورد نیاز داکت اسپلیت را محاسبه کنند. لازم به ذکر است محاسبه مقدار ظرفیت داکت اسپلیت باید نظر کارشناسان و متخصصان صورت بگیرید تا بعد از خرید مطمئن باشید که ظرفیت بالاتر از نیاز یا کمتر از آن را انتخاب نکرده اید و سیستم شما مناسب است.

2. توجه به ابعاد یونیت داخلی و یونیت خارجی داکت اسپلیت

ابعاد یونیت داخلی داکت اسپلیت انتخاب شده باید با ابعاد محل مورد نظر برای نصب آن متناسب باشد به گونه ای که ملاحظات نصب در نظر گرفته شود. عدم رعایت این نکته ی به ظاهر ساده می تواند مشکلات بسیاری را در نصب داکت اسپیلت ایجاد می کند .

3. توجه به میزان برق مصرفی داکت اسپلیت

برای خرید داکت اسپلیت باید به میزان برق مصرفی و آمپر آن توجه کرد و توان و مشخصات کنتور برق را در نظر گرفت . همچنین باید توجه کرد که داکت اسپلیت های با ظرفیت 48000 بی تی یو به بالا به کنتور برق سه فاز نیاز دارند .

نکات قابل توجه خرید داکت اسپلیت

4. میزان صدای دستگاه در هنگام کار

از دیگر نکات مهم برای خرید داکت اسپلیت ، میزان صدای دستگاه هنگام کار است که توجه نکردن به این موضوع می تواند نارضایتی از دستگاه ، بعد از خرید را به وجود بیاورد. صدای کم داکت اسپیلت یک مزیت بزرگ به حساب می آید. انتخاب دستگاه با مسزان صدای بین 50 تا 55 دسیبل می تواند انتخاب مناسبی باشد .

5. توجه به نوع و مارک کمپرسور داکت اسپیلت

کمپرسور از اجزای مهم داکت اسپلیت به شمار می آبد و برندهای متفاوت از کمپرسورهای متفاوتی استفاده می کنند. بعضی از شرکت ها کمپرسور تولیدی خود را برای ساخت داکت اسپلیت به کار می برند.  داکت اسپلیت ال جی و  داکت اسپلیت سامسونگ از این دسته هستند. کمپرسورهای روتاری و اسکرال بهترین نوع کمپرسور برای استفاده در داکت اسپلیت هستند که باید به کیفیت آن ها هنگام حرید توجه کرد. نکته قابل تامل دیگر ، تاثیر کمپرسور بر روی کارکرد دستگاه در شرایط مختلف آب و هوایی است که باید حتما از یک متخصص مشورت بگیرید. برای اطلاعات بیشتر دراین خصوص می توانید از طریق شماره تلفن 87700962-021 با مشاوران مایسا تماس بگیرید.

6. توجه به نوع گاز مبرد

همانطور که می دانید گاز مبرد استفاده شده در داکت اسپلیت ها ، گاز مبرد R 22 و R 410 است که با توجه به مضر بودن گاز مبرد R 22  برای محیط زیست استفاده از آن از سال 2020 ممنوع شده است و این موضوع سبب می شود تا شارژ گاز R 22 برای داکت اسپیلت هایی که با این گاز طراحی شده اند، مشکل ساز شود.

7. حداکثر طول لوله کشی مسی بین یونیت داخلی و یونیت خارجی

یونیت داخلی و خارجی توسط لوله مسی به یکدیگر متصل می شوند و برای هر دستگاه و هر برند داکت اسپلیت ، حداکثر طول این لوله مسی متفاوت است و اگر مقدار لوله کشی بین یونیت داخلی و خارجی در نصب داکت اسپلیت بیشتر از مقدار حداکثر محاسب شده باشد موجب کاهش راندمان و کارآیی سیستم می شود. بنابراین توجه به قرار گرفتن محل یوینت داخلی و خارجی و محاسبه مقدار لوله مسی و تطبیق آن با مقدار حداکثری در نظر گرفته شده برای دستگاه بسیار مهم و ضروری است.

راهنمای خرید و انتخاب داکت اسپلیت

 

مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید داکت اسپلیت به آن توجه کنید در 7 مورد توضیح داده شد و شما می توانید این اطلاعات را از کاتالوگ داکت اسپلیت بدست آورید . این اطلاعات با علامت های اختصاری مربوط به خود  مانند DC ( میزان صدای تولید شده توسط دستگاه در هنگام کارکرد و برحسب دسیبل) ، EER ( میزان انرژی مصرفی یا برچسب انرژی که شامل رده A ، B ، C و … است )  و CFM ( میزان هوادهی ) در دفترچه و کاتالوگ آورده شده است.

پیشنهاد می شود برای اطمینان بیشتر برای خرید داکت اسپیلیت مناسب ، با یک شرکت معتبر و متخصص برای تعیین ظرفیت سرمایشی و گرمایشی ، محل قرار گیری یونیت داخلی و خارجی ، نوع ذستگاه و … تماس بگیرید. شرکت مایسا با سابقه طولانی در فروش محصولات تهویه مطبوع به خصوص فروش انواع داکت اسپلیت ایرانی و وارداتی می تواند به سوالات شما در کوتاهترین زمان ممکن در این خصوص پاسخ دهد و راهنمای شما در خرید داکت اسپلیت مناسب باشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)