مزایا و معایب داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟

مزایا و معایب داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی امروزه جز جدانشدنی ساختمان‌ها شده اند و وجود آن‌ها در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی امری ضروری شده است؛ زیرا یکی از نیاز‌های مهم انسان نیاز به هوایی مطبوع می‌باشد. از این رو در گرمای طاقت فرسای فصل تابستان، و سرمای زمستان، باید سیستمی باشد تا بتواند هوای متعادلی را در محیط یجاد کند. علاوه بر این باید به فکر مصرف انرژی نیز باشیم تا در استفاده از این سیستم‌ها در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنیم. یکی از این سیستم‌ها که هم قابلیت گرمایش و هم سرمایش را دارد و با استفاده از آن در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد، داکت اسپلیت اینورتر می‌باشد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که داکت اسپلیت اینورتر چیست و معایب و مزایای این دستگاه چه می‌باشد ؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، در این مقاله همراه ما باشید.

داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟

همانطور که می دانید داکت اسپلیت، امروزه از رایج ترین و پر مصرف ترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی در بازار می باشد که در دو نوع معمولی و اینورتر است. داکت اسپلیت های اینورتر یکی از بهترین نمونه های سیستم تهویه مطبوع عرضه شده در بازار هستند که از عملکرد مناسبی جهت تامین برودت هوای منازل برخوردارند.

داکت اسپلیت اینورتر یا همان سیستم تهویه مطبوع کانالی سیستمی است که از ساختار و دیافراگم کوچک دیجیتال طراحی و ساخته شده است. داکت اسپلیت اینورتر یا داکت کم مصرف، دارای گرید A می باشد، از این رو هزینه مصرف برق آن نسبت به داکت اسپلیت معمولی کمتر است. این دستگاه کمپرسور دیجیتال دارد و هنگامی که میزان مصرف کم می شود، دور کمپرسور پایین می آید. و هنگامی که مصرف زیاد باشد، دور کمپرسور هم زیاد می شود.

 

مزایای داکت اسپلیت اینورتر

عملکرد داکت اسپلیت اینورتر چگونه است ؟

تکنولوژی اینورتر درواقع یک مبدل برق دستگاه است که به صورت الکترونیکی عمل می کند. ین دستگاه جریان برق DC را به جریان متاوب AC تبدیل می کند. این جریان تبدیل شده می تواند با توجه به ولتاژی که که نیاز می باشد، سرعت دور موتور را تغییر دهد و کنترل نماید. پس می توان نتیجه گرفت این سیستم ها سرعت متغیری دارند که می توانند دور موتور را تغییر دهند تا همواره داکت اسپلیت در دور بهینه و کم مصرف کار کند.

در سیستم داکت اسپلیت اینورتر، سیگنال مربوط به بار سرمایشی یا گرمایشی مورد نیاز ساختمان از طریق یک سنسسور (حسگر دمایی یا ترموستات) به قسمت کنترلر موتور الکتریکی کپرسور ارسال شده و دورکاری موتور متناسب با بار و نیاز مصرف کننده و به طور پیوسته کاهش یا افزایش می یابد تا شرایط دمایی درخواستی از سوی کاربر به حد مطلوب برسد.

مزایای داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟

فناوری که در داکت اسپلیت نوع اینورتر به کار رفته است؛ ابتدا با مقدار جریان مصرفی پایین شروع به کار کند. این فرآیند موجب کاهش قابل توجه مصرف انرژی می‌شود زیرا در دستگاه‌های غیر اینورتر در زمان شروع به کار بیشترین جریان برق مصرف می‌شود.

دستگاه اینورتر پس از شروع به کار، به تدریج جریان مصرف برق خود را افزایش می‌دهد و کمپرسور با حداکثر توان خود شروع به کار می‌کند. پس از مدتی و پس از خنک سازی فضای مورد نظر و نزدیک کردن دمای محیط به دمای مطلوب، به تدریج مقدار مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و بر حسب ظرفیت مورد نیاز، برق مصرف می‌کند. همین امر سبب کاهش حدود 60 درصد مصرف برق در داکت اسپلیت خواهد شد و به این طریق از روشن و خاموش کردن بی مورد دستگاه نیز جلوگیری می شود.

با کاهش تعداد خاموش روشن شدن ها، طول عمر دستگاه افزایش می یابد و هم اینکه چون بیشترین انرژی مصرفی یک موتور الکتریکی در لحظه استارت آن است، از این نظر در مرف انرژِ برق صرفه جویی می شود. همچنین در سیستم داکت اسپلیت اینورتر، نوسان دمای هوای داخل ساختمان، کمتر خواهد بود و در نتیجه سرمادهی یا گرمادهی دستگاه بهتر و یکنواخت تر خواهد بود. این عملکرد موجب کنترل دقیق تر دمای هوای داخل ساختمان خواهد شد.

 

معایب داکت اسپلیت اینورتر

به طور کلی اگر بخواهیم مزایای داکت اسپلیت را دسته بندی کنیم، به صورت زیر می باشد:

  • امکان کنترل و تنظیم دمای محیط
  • صرفه جویی بالا در مصرف انرژی ( گرید A )
  • به دلیل فناوری پیشرفته در آن، صدای کمتری تولید می کند.
  • طول عمر و ماندگاری بالاتری دارد.
  • در اندازه های بسیار کوچک در دسترس می باشد.
  • با سرعت بسیار بالایی محیط را خنک می کند.

معایب داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟

معایب داکت اسپلیت اینورتر خیلی کمتر از مزایای آن می باشد که شامل موارد زیر است:

  • هزینه راه اندازی بیشتر در مقایسه با داکت اسپلیت معمولی
  • تعمیر و راه اندازی این دستگاه به نیرو های بسیار متخصص و با دانش فنی بالایی نیاز دارد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم در وهله اول به پرسش مبنی بر این که داکت اسپلیت چیست اینورتر پاسخی مناسب بدهیم و در ادامه به بررسی عملکرد، معایب و مزایای این دستگاه بپردازیم. با شناخت این دستگاه شما می توانید بهترین نوع داکت اسپلیت اینورتر را برای ساختمان خود تهیه نمایید. برای خرید می توانید سایت فروشگاه اینترنتی مایسا را انتخاب نمایید. اگر چه قیمت داکت اسپلیت اینورتر کمی بالا می باشد، اما در عوض در مصرف بی رویه انرژی صرفه جویی خواهد شد.

مایسا فروشگاه اینترنتی شناخته شده ای در زمینه فروش انواع سیستم تهویه مطبوع مانند داکت اسپلیت ایرانی و انواع داکت اسپلیت وارداتی مانند ، داکت اسپلیت ال جی ، داکت اسپلیت سامسونگ ، داکت اسپلیت هایسنس و .. می باشد که شما می توانید برای خرید با شماره 87700962_021 با کارشناسان فروش این سایت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)